סיבות לגירושין – מתי נכון להתגרש

 

זוגות רבים מגיעים להבנה כי הזוגיות שלהם נמצאת במקום בעייתי. אומנם בתחילת הדרך הקשר היה נפלא וקסום, אך קיום מדובר על אדם זר שחי איתם באותו הבית. בשלב הזה, רבים מהזוגות בוחרים להתגרש, אך לא תמיד התהליך עובר בצורה קלילה וחלקה. תהליך הגירושין נחשב לתהליך ארוך ומסובך, הוא טעון מבחינה רגשית ולכן גורם לכל אחד מהצדדים לפעול ללא שיקול דעת מתאים. כתוצאה מכך, סכסוכים קטנים גדלים להיות ריבים עצומים, והדבר כמובן מתבטא בלחץ ובמתח תמידיים שמשפיעים על כל אחד מהצדדים. לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין לענייני גירושין מקצועי ומיומן שמתמחה בתחום, על מנת להבין טוב יותר את האופציות העומדות לרשותכם, דבר שכמובן ישפר את הסיכויים שלכם להקל על התהליך.

סיבות לגירושין – מתי נכון להתגרש מבחינה משפטית

אומנם כל זוג צריך להחליט לגבי עצמו מתי מגיע הרגע שבו מחליטים לפרק את החבילה, אך כדאי לפני כן לדעת מהן הסיבות לגירושין הלגיטימיות  מבחינה משפטית. למשל, גבר יכול להגיש תביעת גירושין בטענה שאשתו מורדת, כלומר לא מוכנה לקיים עמו יחסי מין. אופציה נוספת היא לטעון כי האישה עובדת על דת משה, כלומר מכשילה את בעלה במזיד בעבירות הדת. לדוגמה, אישה שמאכילה את בעלה במזון שאינו כשר או אינה טובת במקווה. יש לציין כי העילה הזאת אינה מתאימה לזוג חילוני, גם במקרה שבו הבעל הפך לשומר מצוות עם הזמן. סיבות אלו למשל, מאפשרות לבעל להתגרש מאשתו ללא צורך לשלם את דמי הכתובה שלה. לעומת זאת, האישה יכולה לתבוע גירושין מבעלה במקרים שבהם הוא עובר על מצוות הדת, מסרב לקיים עימה יחסי מין, נוהג כלפיה באלימות, מעוניין לעבור לחו"ל או אינו מצליח להכניס אותה להיריון. כל הסיבות האלו נחשבות ללגיטימיות, ולכן האישה תהיה זכאית לדמי הכתובה שלה.

לסיכום, ניתן למצוא לא מעט סיבות לגירושין שנחשבות ללגיטימיות מבחינה משפטית, סיבות אלו מחייבות את הצד השני במתן הגט ומאפשרות את קבלת דמי הכתובה. ללא סיבה לגיטימית, בית הדין לא יחייב את הצד השני בגט, ולכן יהיה צורך לקבל את ההסכמה שלו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קרתה לכם תאונת עבודה? זה מה נדרש לעשות
לא כולם יודעים אך כל פגיעה שקורית לכם במקום העבודה או בדרך אליה או ממנה, זו עילה לקבלת פיצויים. אדם...
קרא עוד »
יונ 10, 2020
בחירת היועץ המשפטי הנכון להסכמי ממון
בכל הנוגע להסכמי ממון, בחירת עורך הדין המתאים יכולה לעשות את כל ההבדל. כאדם בעל ניסיון רב בתחום, ראיתי...
קרא עוד »
פבר 07, 2024
מיומנות ניהול משא ומתן
משא ומתן הוא תהליך של הגעה להסכמה על ידי ויתורים הדדיים. ניהול משא ומתן משמש בתחומים רבים ושונים כולל...
קרא עוד »
נוב 10, 2022