סקירה כללית של עבירות תעבורה

עבירות תעבורה

תחום דיני התעבורה גדול ורחב. ישנם דינים שונים בתחומים שונים. ישנם עונשים שונים בחוק על הפרת דיני התעבורה. לפעמים השוטר יסתפק רק בקנס. לפעמים, העבירה תצדיק שלילת רישיון. ולפעמים, העונש יכלול גם מאסר. כדי לדרג את העונשים, משתמשת המדינה בנקודות, המוטלות על הנהג. ככל שמוטלות על הנהג יותר נקודות, כך העונש חמור יותר.

מה עושה נהג כדי למנוע צבירת נקודות?

צבירת נקודות, איננה טובה לנהג. ככל שהנקודות יצטברו, העונש המוטל יהיה חמור יותר. לפעמים, זוהי עבירת התעבורה הראשונה של הנהג, ויש הצדקה להתחשבות. גם אם הנקודות יימחקו לאחר הזמן הקבוע בחוק, הרי עדיין קיים רישום שהוטלו נקודות על הנהג. לכן, מומלץ לנהג לפנות אל עורך דין תעבורה, אשר יפעל למחיקת הנקודות. ישנם תנאים מאוד ברורים בחוק מתי להטיל נקודות על הנהג. לא תמיד, השוטרים מילאו את התקנות הנדרשות מהם, לפני שהטילו את הנקודות. ואז, יכול עורך הדין לפסול את הנקודות.

לדוגמא – ישנם כללים ברורים מאוד של "בדיקת ינשוף".

"בדיקת ינשוף", היא בדיקה שמטרתה לגלות האם הנהג שתוי. לשם כך, נושף הנהג לתוך מכשיר. השוטר, בודק האם יש אלכוהול בטיפות הרוק שנוצרו על המכשיר. לפעמים, יצטרך הנהג לעבור בדיקת דם במקום. כאשר הבדיקה לא יוצאת תקינה, השוטר מטיל נקודות, ושולל את הרישיון. אך, ישנם הנחיות ברורות כדי שהבדיקה תהיה תקינה. על השוטר לחטא את המכשיר באלכוהול. צריך לעבור פרק זמן מסוים בין ביצוע הבדיקה הקודמת במכשיר זה, לבין הבדיקה החדשה. אם השוטר לא ביצע את הבדיקה לפי התקנות הללו, יכול עורך הדין לפעול לבטל בבית המשפט את הנקודות, ולהחזיר את הרישיון. 

האם כל דו"ח מוצדק?

נהגים רבים, יקבלו דו"ח על עבירות שונות. לפעמים, יעצור השוטר את הרכב בצד. לפעמים, מצלמות המשטרה יזהו את הרכב. ואז, תשלח המשטרה את הדו"ח בדואר, בצירוף עם התמונות. האם ניתן לבטל דו"ח? עורך דין תעבורה מקצועי, יכול לגרום לשוטר לבטל דו"ח. לפעמים, עורך הדין יצליח להביא לביטול, למרות שהיו תמונות ממצלמות שהציגה המשטרה.

ביטול עונש מאסר או קיצורו בגלל תאונת דרכים.

כאשר נהג היה מעורב בתאונת דרכים ומואשם בצד הפוגע, הנהג עלול למצוא את עצמו מרצה עונש מאסר. ההחלטה של השופט, תהיה תלויה במספר נסיבות. האם היו הרוגים? כאשר הנהג הרג אדם, בדרך כלל יוטל עליו עונש מאסר, אך עורך הדין יפעל לקצר את העונש. כאשר הנהג פצע אך לא הרג, יוכל עורך הדין להצליח יותר להקל בעונש. לפעמים, יצליח עורך הדין לגרום לשופט להמיר את עונש המאסר, בעונש עבודות שירות. 

קנסות להולכי רגל.

חלק מדיני התעבורה, חלים גם על הולכי רגל. כאשר הולך הרגל חוצה באור אדום, הוא יקבל קנס ממשטרת ישראל. הולך הרגל יכול להחליט האם לשלם את הקנס, או להישפט על הקנס בפני שופט. לפעמים, מצליח הולך הרגל בבית המשפט לבטל את הקנס, או לצמצם את הסכום.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ניווט במקום העבודה המודרני: אסטרטגיות להצלחה
הנוף של מקום העבודה המודרני מתפתח כל הזמן, מלא באתגרים והזדמנויות כאחד. בין אם אתה עובד חדש, איש מקצוע...
קרא עוד »
יול 31, 2023
בחינת חלופות למערכות ניהול עסקיות מסורתיות
בנוף המתפתח של הפעילות העסקית, השאיפה ליעילות, בהירות והתאמה אסטרטגית היא תמידית. בעוד שמערכות ניהול...
קרא עוד »
אפר 17, 2024
מידע שחשוב לדעת על פטור מהצבא
בכל הנוגע לשירות צבאי במדינת ישראל נכון לשנת 2018 שירות זה הינו חובה, כאשר כל נער או נערה שמסיימים תיכון...
קרא עוד »
ספט 15, 2018