טוען רבני או עורך דין – מה עדיף?

בתחום עריכת דין ניתן למצוא שני אנשי מקצוע שמייצגים את הצדדים ואת האינטרסים שלהם. האחד מוכר בשם טוען רבני והשני בשם עורך דין. השאלה היא מה כדאי – טוען רבני או עורך דין? מה ההבדל בין שני אלו, מתי בוחרים טוען רבני ומתי עורך דין? הבה נבין את ההבדלים בין השניים והתפקיד של כל אחד מהם.

המשפט האזרחי ובתי הדין

ראשית יש להבין שיש שני גופים עיקריים שממלאים תפקיד דומה לעניינים של חילוקי דעות או ניגודי אינטרסים בנושאים שונים. בתי המשפט מייצגים את המשפט האזרחי ואילו בתי הדין ידונו בכל המקרים בהתאם לדיני תורה. כאשר דנים בבית המשפט יהיה צורך בעורך דין שצבר ידע ומומחיות בחוקים האזרחיים, ומשכך הוא מסוגל לייצג את האינטרסים ולנווט את המשפט של מרשהו. לעומת זאת בבית דין ההתנהלות הינה על פי ההלכה ודיני תורה. כאן צריך טוען רבני מוסמך – גורם מקצועי ומוסמך שבקיא בכל מה שקשור לדיני תורה בהלכות שונות. 

גורם מקצועי שידאג לאינטרס שלכם

בין אם אתם פונים לדין תורה ובין אם אתם דרך לבית משפט חשוב לזכור כי אתם צריכים גורם מקצועי שיידע לייצג אתכם ולהילחם למען הזכויות שלכם. ככל שיש לכם יותר מה להפסיד כך חשוב יותר שתהיו מיוצגים על ידי גורם מקצועי ומוסמך יותר. הוא יוכל לבדוק את הפרטים של המקרה ולדאוג לרווחה שלכם מכל היבט שהוא.

מה עדיף? הכול לפי המקרה

באופן כללי קשה לענות על השאלה מה עדיף; טוען רבני הוא עורך דין. זאת מהסיבה הפשוטה שלפי העניין ומקום ההתדיינות כך צריך לבחור את הטוען הרבני או את עורך הדין. אם כי יש לציין שניתן למצוא כיום טוענים רבניים שהם גם עורכי דין.

הכירו את יהודה אבלס

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה שימוע בכתב?
בית הדין לעבודה מחייב מעסיקים לקיים שימוע לעובדים בשלב מקדים לפיטורין. בשימוע יוצגו בפני העובד...
קרא עוד »
נוב 25, 2019
עורך דין לגביית חובות – מתי נצטרך?
עורך דין לגביית חובות הוא עורך דין המתמחה בסיוע לנושים לגבות חובות שטרם שולמו מהחייבים. הם מטפלים בכל...
קרא עוד »
פבר 18, 2023
מה צריך לדעת לפני שיוצאים לטיול שטח?
עומדים לצאת לטיול שטח? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל את הטיול ברגל ימין, ולסיים אותו עם...
קרא עוד »
אפר 24, 2022