מתי אפשר להגיש תביעת ביטוח על נזקי גוף

עורך דין נזקי גוף ביטוח

תביעת נזקי גוף היא מבין התביעות הנפוצות שמוגשות בכול יום – גם למוסד לביטוח לאומי וגם לחברות הביטוח הפרטיות. תביעה כזאת יכול להגיש כול מי שנפגע בתאונת דרכים או בתאונה אחרת, ובעיקר במקרים של פגיעה במקום העבודה. מטרת הגשת התביעה לאפשר פיצוי כספי חד פעמי לתובע וקצבת נכות במידה ונקבעה נכות זמנית או ממושכת. בכך רבים מקבלים גמלה קבועה עבור שאינו יכול לחזור לתפקד בתפקוד מלא בעבודה ובחיי היום יום שלו. לכן מגישים אזרחים ותושבי ישראל תביעות בעת הצורך, תוך מילוי טפסים מתאימים והוכחה כי נגרם להם נזק בשל התאונה. 

כמה אפשר  לקבל בתביעת נזיקין?

במקרים רבים בוחרים התובעים שירות של עורך דין נזקי גוף ביטוח שיכול לייעץ ולייצג את התובעים ולסייע להם להגדיל את סכום הפיצוי והקצבה, כמו גם לערער על החלטות של הביטוח הלאומי או הפרטי. עורך הדין יקבע שכר טרחה על פי התעריפים של לשכת עורכי הדין, בעוד שמדובר על תשלום באמצעות קבלת אחוזים מהסכום שיפסק לתובע על ידי המוסד לביטוח לאומי/ חברות הביטוח הפרטיות ובעת הצורך – בית המשפט. 

בכול הנוגע לסכום שתקבלו מהביטוח הלאומי ומהפוליסה שרכשתם, גובה הסכום תלוי במידת הנזק שנגרמה לכם, כמו גם באי יכולת להשתכר בעבודה שביצעתם בעבר, או בכול עבדה אחרת. הסכום יפסק בהתאם לנזק שנגרם למכונית (זאת במידה וקרתה תאונת דרכים והחלטתם לתבוע את חברת ביטוח הרכב). לעיתים אפשר יהיה להוכיח כי ישנה מובלות ונכות עקב התאונה ובכך לקבל גמלה קבועה מהמוסד לביטוח הלאומי. 

חוק נפגעי תאונות דרכים

חשוב לדעת כי בישראל ישנו חוק שמטרתו להבטיח כי מי שנפגע בתאונת דרכים יקבל פיצוי באופן אוטומטי. לכן יש לאסוף את כלל המסמכים מבית החולים איליו הגעתם לאחר התאונה, את המסמכים מקופות החולים וסיכומים של רופאים מומחים. מסמכים אלה יעזרו לכם להוכיח את הפגיעה. 

חוק תאונות הדרכים מקנה כול נהג שמבוטח בביטוח חובה את הפיצוי בהתאם לנזקים שנגרמו לו בעת התאונה. החוק נועד לכסות נזקים גופניים ונפשיים גם עבור הנהג וגם עבור נוסעים שנפגעו בעת התאונה, או עבור עוברי אורח שנפגעו בתאונת הדרכים. 

במידה וישנה נכות/ פגיעה בכושר השתכרות או בכושר עבודה / במקרים של אשפוז ואבדן שכר עבודה / במקרים של סבל טיפולים וכאבים – יש להגיש תביעה באמצעות סיוע של עורך דין (במידה ויש קשיים בבקשה) ובכך לחזור לחיים בריאים עד כמה שניתן. 

חשוב לדעת!

גם בני משפחה של נפגעי תאונת דרכים יכולים לתבוע את חברת הביטוח שממנה נרכשה פוליסת הרכב. 

החוק בישראל מבטיח כי כנפגעי תאונות דרכים יפוצו בגין נזקי גוף שנגרמו להם בתאונת דרכים –  גם אם הם נמצאו אשמים בתאונה. ישנם מקרים בהם הרכב לא מבוטח בפוליסת חובה, לכן יש לפנות אל הקרן לפינוי נפגעי תאונות דרכים כדי לקבל פיצוי מתאים. בכול מקרה, את התביעה יש להגיש לחברות ביטוח ובה בעת לבדוק כיצד תובעים גם את המוסד לביטוח לאומי כדי למצות את הזכויות המגיעות לנפגעי תאונות דרכים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גישור לגירושין
גישור לגירושין הפך לנושא פופולארי עבור אנשים לדבר עליו. זהו אחד הנושאים הנפוצים ביותר בתקשורת ולעתים...
קרא עוד »
נוב 01, 2022
כל מה שרציתם לדעת על הליך פונדקאות
הליך פונדקאות זהו הליך בו אישה מסוימת נושאת את עובר התינוק עבור הורים ולאחר תום תקופת ההיריון היא...
קרא עוד »
יונ 27, 2021
אלכוהול ונהיגה – כמות אלכוהול מותרת בזמן נהיגה
לאור העלייה הרבה בכמות הנהגים אשר נתפסים כשהם שיכורים בעת הנהיגה, רמת הענישה עולה ובתי המשפט...
קרא עוד »
ספט 29, 2020