יחסי ציבור לעורכי דין – איך זה עובד?
אין ספק שעולם המשפט השתנה במהלך השנים. היום כל תיק, בין אם הוא קטן ובין אם הוא גדול, נידון לא רק בבית משפט אלא גם בתקשורת, שם נערך מה שרבים מכנים "משפט ציבורי". אומנם שופטים אמורים להיות נקיים ממה שנאמר בתקשורת, אך קשה להאמין שזה באמת ככה במאה אחוז.
מאחר וכל תיק שנידון בבית משפט, יש לו הד תקשורתי מסוים, אזי שכל משרד עורכי דין צריך לעבוד צמוד גם עם משרד יחסי ציבור שריר תקשורת שמתמחה בעבודה עם עורכי דין. עבודתם איננה מסתכמת רק במשפטים ותיקים, אלא זה הרבה מעבר לכך, ולכן שירותם יכול להיות מאוד שימושי עבור כל עורך דין, בין אם הוא עובד במשרד עצמאי וקטן ובין אם הוא עובד במשרד גדול.
לפני שנסביר איך זה עובד בדיוק, צריך להדגיש, יש פעולות שונות שמשרדי יחסי ציבור מבצעים עבור עורכי דין, ובכל מקרה המטרה היא, לקבל סיקור בתקשורת וכמובן שזה יהיה סיקור חיובי.
כיצד זה מתבצע בפועל?
ראשית, משרד יחסי ציבור צריך להכיר את הלקוחות שלו, מי הם, במה הם מתעסקים, מול מי הם עובדים, איזה סוג של תקשורת הם מחפשים ועוד.
שנית, צריך לדעת האם השירות הוא חד פעמי או שירות לאורך זמן. כלומר, האם מדובר בשירות לעניין ספציפי או לתהליכים ארוכי טווח.
שלישית, הרעיון הוא לייצר מצב, שאפשר יהיה להגיע לכלי תקשורת שונים ולדווח על מה שהמשרד עושה, בין אם זה בתיק מסוים ובין אם זה באופן כללי. כאמור, המטרה היא לייצר סיקור חיובי כל הזמן.
ארבע, חשוב שהמשרד יפעיל את כל הכלים והאמצעים שעומדים לרשותו וידע גם ללמד את עורכי הדין, כיצד לעבוד בצורה נכונה מול התקשורת.