קיבלתם טופס 5329? איך מתמודדים? 

 

מהו טופס 5329? ומה עושים כאשר הוא מגיע אליכם? טופס 5329 נחשב סוג של 'נורת אזהרה' עבור בעלי עסקים והוא נשלח בדרך כלל לבעלי עסק שחשודים כי העלימו מס. לכן חשוב להכיר את הטופס הזה מקרוב, ולדעת כיצד מתמודדים כשהוא מופיע בתיבת הדואר. אז מה צריך לדעת על הטופס שאף אחד לא רוצה לקבל? הכול בהמשך.

טופס 5329 נשלח לבעלי עסקים על ידי אגף מודיעין של רשויות המס. הטופס נשלח גם לאזרחים שלא נמצאו חומרים או תיק על שמם ברשויות המס וכעת הם נמצאו כמי שעלול להעלים מהרשויות הכנסות, או כמי שלא דיווח על עסקאות או חשבונות בנק בארץ או בחו"ל. 

קווים לדמותו של  הטופס המפחיד 

טופס 5329 נחשב מרתיע מאד והוא יכניס את מי שמקבל אותו באופן אוטומטי להיסטריה. מי שיקבל את המכתב, יתבקש למסור את כל האינפורמציה שיש ברשותו ולהצהיר על מקורות פרנסה, מקורות הכנסה, חשבוניות עסקאות, מניות, נכסים, וכל מה שקשור באופן ישיר או עקיף להכנסה שלא דווחה. 

ההמלצה של עורכי דין מס ההכנסה במקרה כזה, היא להיוועץ עמם לגבי ההתנהלות, תוך החזרת הטפסים לרשות לאחר שלושים ימים. חשוב לא להתעכב עם מענה – משום שלאחר מכן, תשלח אליכם תזכורת, ואם תתעלמו – הדבר עלול להרע את מצבכם. 

העלמת מס – עונשים צפויים 

חשוב לדעת כי מי שלא ישים לב או יתמהמה בטיפול לאחר קבלת טופס 5329 עלול למצוא עצמו מתמודד עם עונשים קבועים בחוק, כמו מאסר של שנה עד 7 שנות מאסר – זאת במידה והתגלתה עבירה פלילית בנושאי מס. לכן חשוב לטפל מיד בנושא ולהיעזר בעורך דין מקצועי לעבירות מס. 

לאחר טיפול של עורך הדין ובאמצעות מידע שיוכיח את חפותכם – תוכלו לפעול למען סגירת התיק. לכן, חשוב תמיד לשים לב כי הטופס ממולא כהלכה וכי אתם נעזרים באנשי המקצוע כדי להוכיח את חפותכם או כדי למזער נזקים. 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הכל על נהיגה תחת השפעת אלכוהול
נהיגה תחת השפעת אלכוהול נחשבת מסוכנת מאוד. היא גם נחשבת עבירה חמורה על החוק. אז מה עוד חשוב לדעת על...
קרא עוד »
יונ 16, 2021
בחירת בית אבות מתאים: שיקולים חיוניים
כמומחה מוביל בתחום הסיעוד והבתי אבות, אני כאן כדי לספק לך תובנות הכרחיות לגבי התהליך המכריע של בחירת...
קרא עוד »
ינו 18, 2024
פארק בבלי – הפרויקט שכולם מדברים עליו
פרויקט המגורים פארק בבלי נחשב למרשים במיוחד מכיוון שהוא מציע חוויית מגורים יוצאת מגדר הרגיל וכזו...
קרא עוד »
יונ 30, 2022