כיצד מגישים תביעת סיעוד? כול השלבים

עוד לתביעות סיעוד

מטרתה של מדינת ישראל היא לאפשר לכול תושב ואזרח לקבל סיוע בקיום חיים איכותיים, לעת זקנה. אנשים שהגיעו לגיל הפרישה, הם אנשים פעילים ומרוצים מחייהם, בעוד שיש את מי שהגיע לגיל הפנסיה, וכבר ממלא את חייו במגוון פעילויות שלא הפסיק לעשות בזמן שעבד. מן הצד השני של המתרס, ישנו מי שנמצא בגיל הזהב, שאינו מבלה את חייו בצורה איכותית. רבים הקשישים שסובלים מבעיות בריאות וקושי בתפקוד בחיי היום יום. במקרים כאלה חשוב לקבל גמלת סיעוד שתאפשר שכירת עובד סיעודי צמוד – מה שישפר את איכות חייו של הקשיש. 

תנאים להגשת תביעת סיעוד

בכול הנוגע לקבל הסיוע הדרוש, הגשת הבקשה לגמת סיעוד תהיה כמובן מול המוסד לביטוח לאומי. לעיתים יזדקקו המבוטחים לסיוע וליווי בתהליך מאיש מקצוע כמו עוד לתביעות סיעוד. אש מקצוע מסוג זה יוכל לעזור לקדם את התהליך משמעותית ולערער על החלטות הביטוח הלאומי. 

התנאים להגשת תביעת הסיעוד, גורסים כי מי שמוגדר תשוש נפש ומי שמצבו הקוגניטיבי ירוד – יוכל להגיש את התביעה. את הבדיקות אודות המצב הרפואי של הקשיש מבצעים רופאים מומחים של המוסד לביטוח הלאומי בעת שגם חוות דעת מרופאי קופות החולים ומומחים אחרים (כמו נוירולוגים במקרים של דמנציה או אלצהיימר) – יכולות לסייע להגשת התביעה ולקבלת הגמלה. 

שלבי הגשת התביעה

הגשת תביעה לביטוח לאומי מתחילה תמיד בהורדת טפסים און ליין מאתר של הביטוח הלאומי. מי שירצה יוכל לגשת לסניף הקרוב למקום המגורים ולמלא את הטפסים בסיוע של פקיד תביעות ביטוח סיעודי. מי שיגיש את הבקשה חייב להוכיח כי ישנה ירידה משמעותית בפעילות הקוגניטיבית שלו, זאת דרך מילוי הטפסים, צירוף מסמכים שמאשרים את המצב ועמידה בלפחות 2 תנאים שמובילים לקבלת הקצבה. 

התנאים לקבלת קצבה – במקרים של קשיים קוגניטיביים – כוללים: ירידה בזיכרון, ליקוי בשיפוט או בתבונה, צורך בהשגחה במרבית שעות היממה, סיוע ברחצה, בקימה ובשכיבה במיטה, וצורך באדם שילביש ויפשיט את הקשיש ויסייע ברחצה והליכה.  

במידה ומוגשת תביעה על רקע תפקודי, יצטרך המבוטח להוכיח כי הוא אינו מסוגל לבצע כחמישים אחוזים מהפעולות שמנינו. את ההוכחה אפשר לקבל באמצעות ביצוע בדיקות של רופאי המוסד לביטוח לאומי שמתכנסים לאחר מכן לוועדה רפואית, ומכאן מחליטים בנוגע לקצבה שתשולם למבוטח, כמו גם לטיפול ולסיוע ולהטבות שיקבל מהמוסד לביטוח לאומי. 

שימו לב! 

במידה ולא קיבלתם את הסיוע שאתם זקוקים לו, חשוב לפנות אל עו"ד לתביעות סיעוד שיסייע לכם לממש את הזכויות שלכם. 

לסיכום, גמלת סיעוד יכולה לסייע לכם לשכור עובד מיומן לטיפול בקשיש, או לקבל עובד סיעודי מקצועי מטעם הביטוח הלאומי. לכן חשוב לא לוותר ולדרוש את המגיע לכם דרך הגשת תביעה מול המוסד לביטוח לאומי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ייבוא מומחים זרים לישראל – איך זה עובד
ישנם לא מעט פרויקטים בארץ המצריכים להזמין מומחים זרים לישראל, זאת בכדי לקבל ייעוץ ואולי אפילו לשם...
קרא עוד »
ספט 06, 2021
סמים בצבא
אין ספק כי סמים בצבא, נחשבים בתור אחת העבירות החמורות והרציניות ביותר. בית הדין בצבאי החליט להחמיר עם...
קרא עוד »
יול 15, 2020
איך מתגרשים נכון?
יש זוגות שנמצאים בנישואים שבהם אחד מהם אינו מאושר. הם רוצים להתגרש אבל הם לא יודעים איך לעשות את זה. הם...
קרא עוד »
יול 17, 2022