שכיר – אתה יודע שמס הכנסה חייב לך כסף?

שכיר - אתה יודע שמס הכנסה חייב לך כסף?

כל עובד שכיר במדינת ישראל, מוצא את עצמו בסופו של חודש כאשר תלוש המשכורת מספר לו על הפרשה מכובדת ביותר מתוך ס המשכורת שמגיעה לו, שהופרש לטובת מבס הכנסה. מדובר בדרך כלל בסכומים שהם לא נמוכים ולעיתים הלב נצבט ממש מהסכומים הגדולים ה'נתלשים' כמעט באכזריות מהמשכורת החודשית לטובת הרשויות. כאן חשוב לדעת שלא תמיד אנחנו באמת מחויבים בתשלומי מס בסדר גודל כפי שאכן יורד מהמשכורת שלנו באופן אוטומטי. לעיתים אנחנו זכאים לקבל החזרי מס אחרי שכבר שילמנו ולהטבות בתשלום המס להמשך. השאלה היא, איך מקבלים החזר מס על כך.

שכיר שעובד בשתי עבודות

יש הרבה מאוד שכירים שעובדים בשתי עבודות או יותר. הם מוצאים את עצמם משלמים מיסים מלאים בעד כל עבודה. הם לא תמיד יודעים שאין בכך כל חובה. הם אמורים לערוך תיאום מס ולקבל החזרים על המיסים שכבר שילמו לחינם.

גם אם לא מדובר בסכומי כסף גבוהים מאוד, עדיין, פרוטה לפרוטה מצטרפת.. קל וחומר כשמדובר בסכומים משמעותיים, או אז חשוב מאוד לדעת את הזכויות המגיעות על פי חוק.

מי עוד יכול ליהנות מהחזרי מס?

קיימים מקרים נוספים אשר בהם העובד השכיר יהיה זכאי להחזרי מס. לדוגמא אנשים הסובלים מנכות, אנשים המטפלים בילד או בהורה שמוגדרים 'נטולי יכולת'. גם חיילים משוחררים זכאים לקבל הטבות במס וכך גם עם אנשים שסבלו מהפסדי הון.

גם כאשר נולד תינוק במשפחה, זכאים הוריו ליהנות מהטבת מס בהתאם לגיל של הילד. חופשת הלידה גם כן מזכה את האם בהחזר מס ובקיצור, כמעט כל אחד יכול למצוא סיבה למה ומדוע הוא אמור לבדוק את העניין ולנסות לברר באמצעות אתר taxref שמא ואולי מגיע לו החזר בגין אחת הסיבות אותן ציינו לעיל.

אף אחד לא יספר לכם את זה!

חשוב לדעת כי כאשר מדובר בנושא של החזר מס, אמור השכיר עצמו לבדוק את העניין ובמקרה הצורך להגיש בקשה להחזר. אף אחד לא 'ירדוף' אחר האזרח שמשלם יותר מידי על מנת לספר לו שמגיעים לו החזרים.

על כן, יש לדעת את העובדות הללו ובמקרה הצורך לעשות בדברים שימוש.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
באילו מקרים חשוב לקחת עו"ד ייפוי כוח מתמשך
לא מעט אנשים תוהים מה יקרה ביום שבו חלילה לא תהיה להם אפשרות לקבל החלטות או לבצע פעולות באופן עצמאי....
קרא עוד »
יול 12, 2021
עו"ד לתביעות ביטוח – איך תעברו את התביעה בקלות?
תביעה נגד חברת הביטוח אינה תביעה פשוטה ולכן יש לשכור עורך דין שמתמקצע בתחום זה ומכיר אותו באופן...
קרא עוד »
יונ 24, 2020
נפגעתם במהלך השירות הצבאי ואתם זקוקים לסיוע מעורך דין? המאמר הזה יעשה לכם המון סדר
לא מעט חיילים מתמודדים עם פגיעות שונות אשר חוו במהלך שירותם הצבאי. מדובר הן על פגיעות פיזיות והן על...
קרא עוד »
ינו 30, 2021