מה קורה אחרי הגשת כתב אישום?

לאחר הגשת כתב אישום, תהיה לתובע הזדמנות להעביר את תביעתו לחבר מושבעים גדול. חבר המושבעים הגדול יחליט אם יש מספיק ראיות כדי להתקדם עם התיק. לאחר הגשת כתב אישום, על הנאשם להתייצב בבית המשפט. הנאשם יוצג על ידי עורך דין ויתקיים משפט.

לאחר הגשת כתב אישום, על התובע המחוזי להחליט אם להציג את התיק בפני חבר מושבעים גדול או לא. חבר המושבעים הגדול יחליט אם יש מספיק ראיות לתיק. אם חבר המושבעים הגדול יחליט שאין מספיק ראיות, אז זה יידחה והתיק יסתיים.

תקבלו ייצוג של עורך דין

החלטתו של התובע המחוזי להציג תיק בפני חבר מושבעים גדול לא אומרת שהם אשמים בפשע כלשהו. זה רק אומר שיש להם מספיק ראיות לסיבה סבירה. בישראל, הליך הגשת כתב אישום כפוף לדיני סדר הדין הפלילי. כתב האישום הוא מסמך משפטי בו מאשים התובע אדם או אנשים בביצוע פשע, ומבקש להעמיד את הנאשם לדין בפני בית משפט.

לאחר הגשת כתב אישום, הוא נשלח לעיון ואישור אפשרי לערכאה הרלוונטית. הנאשם עשוי להשתחרר בערבות או להאריך את מעצרו עד למשפט. אם יאושר, כתב האישום יעמוד לדין בפני שופט בבית משפט פתוח, כאשר לכל הצדדים יומם בבית המשפט. לאחר ההרשעה, קיימות אפשרויות ענישה שונות בהתאם לחוק הישראלי.

תמצו את כל הזכויות שלכם

לאחר הגשת כתב אישום בישראל, עומדת לחשוד זכות שימוע בפני שופט בוחן תוך 48 שעות. השופט הבודק יקבע האם קיימות די ראיות להעמדה לדין והאם יש עילה מספקת להמשך התיק. אם אין מספיק ראיות, או אם ייקבע שעדיף לא להמשיך בהעמדה לדין, התיק ייסגר על ידי רשויות אכיפת החוק ולא תתרחש כל פעולה נוספת ביחס לאדם זה.

למידע נוסף עורך דין מתן לקר

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
זכאות לקנאביס רפואי – בדקו באתר משרד הבריאות
אם אתם מתעניינים בכל הנוגע אל זכאות לקנאביס רפואי ותרצו לקבל מידע מהימן שתוכלו להסתמך עליו, כל שאתם...
קרא עוד »
מאי 18, 2022
מתנגדים לתוכן הצוואה? פנו לעורך דין!
צוואה, תמיד מעוררת סקרנות. לפעמים, יש בצוואה נאום אישי, עם דברי מוסר וחכמה. לרוב, תהיה בצוואה חלוקת...
קרא עוד »
פבר 26, 2020
למה העסק שלך חייב צ'קים ממותגים
באמצעות צ'קים ממותגים תוכל לקדם את העסק שלך בצורה משמעותית ולהפוך אותו לכזה שיהיה יותר מוכר בקרב...
קרא עוד »
מאי 25, 2021