איך לבחור נוטריון?

נוטריון

מיהו נוטריון ומהם התנאים להכשרתו?

הנוטריון הוא עורך דין שעבר הכשרה מיוחדת ובידיו רישיון ממשרד המשפטים. בתוקף סמכותו לאשר מסמכים שונים שדורשים תוקף משפטי. בהתאם לזאת לא כל עורך דין נחשב נוטריון . עליו להיות בעל ותק של עשר שנים לפחות כעורך דין כדי להתקבל ללימודי ההכשרה, וכמובן, להיות נקי מכל רבב לא חוקי בעברו.

 

סמכויות הנוטריון – החל מצוואה, הסכם ממון וכלה בתרגום לשפה זרה

בסמכותו של הנוטריון לאשר צוואה, תצהירים שונים, הסכם ממון, תעודות ממוסדות לימוד בחו"ל, לתרגם מסמכים משפטיים בשפה זרה עבור מדינה אחרת, לאשר זהותו של בעל החתימה העומד לפניו. לפעמים גם תזדקקו לייפוי כוח עבור מסמכים מסוימים. קחו בחשבון כי זהו עניין הדורש משנה זהירות. הרי לא תפקידו בידיו של מישהו זר עניינים אישיים. לאחר בחירת האדם הנכון יהיו מקרים שבהם תידרשו לאישורו של נוטריון עבור ייפוי הכוח המבוקש.

 

בדקו אם הרישיון בר תוקף בארץ ובחו"ל

כאמור, לא כל עורך דין מוכשר לנוטריון, ולכן לא כל עורך דין רשאי לחתום על מסמכים משפטיים בתחומים שונים. כשאתם מאתרים עורך דין שעבר הכשרה מתאימה, ודאו מולו כי הרישיון שלו בר תוקף בישראל, וכמובן, גם בחו"ל – אם מדובר בעניינים הנדרשים מעבר לים.

 

בדקו את תחום ההתמחות מול הצורך שלכם

כמו בכל תחום, יש נוטריונים המומחים לדבר מסוים וייחודי. אתרו מישהו שמומחה לעניינכם. אם למשל אתם זקוקים לו למען תרגום מסמכים בשפה זרה, ודאו מולו כי הוא מכיר את השפה האחרת על בוריה. יש רבים ומוכשרים, אך ככל שתחום ההתמחות יהיה קרוב לתחום הנדרש לכם, כך תהיה הבחירה מדויקת עבורכם.

 

בדיקת שכר טרחה ואדיבות יתרה

בדקו עלויות שכר טרחה מול הנוטריון הפוטנציאלי. השכר פחות או יותר קבוע בחוק, ולכן בדקו מראש את הסכום שתידרשו לשלם. כך תמנעו אי נעימויות. תיאום ציפיות הוא צעד חשוב! אחר כך בחרו את אדיבותו של הנוטריון. תמיד נעים לבוא במגע עם אנשים מאירי פנים, נחמדים ותקשורתיים.

 

התייעצות בין חברים וחוכמת ההמונים

כדי לברור בין כמה אנשי מקצוע, אפשר לפשפש באינטרנט אחרי נוטריונים שונים ולחפש המלצות מתאימות, אפשר להתייעץ עם חברים בעלי ניסיון בעניין או להקשיב לחוכמת ההמונים ברשת החברתית. כך או כך, המבחר הוא רב. הפעילו אינטואיציה ותחושה פנימית לגבי הנוטריון שמולכם.

 

מוניטין גם הוא חלק מהעניין

מקצועיות היא א"ב של כל מקצוע. הנוטריון הנבחר חייב להיות מקצוען של ממש. איכות היא לא מילה גסה, לכן אל תהססו לבחון את איכויותיו של העומד מולכם. רק מי שמומחה ומקצוען, ידע לפעול לטובתכם בכל עניין. מוניטין נמדד גם בוותק, גם בניסיון, והרי חייבים גם להודות, אנחנו מרגישים שלווים יותר כשיש לנו על מי לסמוך.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אל תעשו החלטות נמהרות לפני התייעצות עם עו"ד מקרקעין
רוב האנשים משקיעים לא מעט זמן ואנרגיות, לפני שהם בוחרים לרכוש רכב חדש. מדובר על קריאה ולמידה מעמיקה של...
קרא עוד »
נוב 13, 2018
מהי תביעת לשון הרע
במדינת ישראל קיים חוק חופש הביטוי. חוק זה למעשה מעניק לכל אזרח לומר את אשר על ליבו, וכך להתבטא...
קרא עוד »
אוג 06, 2019
נהיגה בהשפעת אלכוהול
אין צורך להרחיב בסכנה שיש לנוהגים בהשפעת אלכוהול. אחת מהסיבות שיש כל כך הרבה הרוגים בתאונות הדרכים,...
קרא עוד »
ספט 02, 2021